292 - Visit Pahang : Dsara Fried Chicken @ Temerloh

shaizhar
1

 

Tujuan utama datang Temerloh memang nak cari ini. 

Edit : Pernah healing dari PJ ke Bukit Beruntung tapi hampa sebab puluhan orang beratur menunggu nak rasa fast food viral ni.

Owh! Rupanya yang tu Darsa Fried Chicken. Terkeliru sekejap.Dia orang ini ada kena mengena ke?

Lokasi di Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Kata buka pukul 10.00 pagi tapi berpusing dekat 3 kali baru buka. Tue pun lepas jam 10.30 pagi.

Kaunter untuk order dan pembayaran.

Dekorasi di dalam restorennya. Seingat aku pernah makan dulu sekitar 4-5 tahun tapi tak ingat beli di Kedah, Terengganu atau di Pahang.

Set dua ketul ayam, bubur dan coselow serta mashed potato.

Ayam bahagian isi. Aku orang pertama. Bubur ayam masih panas. Di sebabkan dapat bahagian isi, aku carik - carik masuk dalam bubur.

Harga semua RM 17.00. Guna system alarm ini. Ianya akan berbunyi kalau order dah siap dan perlu ambil sendiri di kaunter.

Nota Kaki : Mungkin dah terbiasa dengan set ayam KFC jadi tekak aku masih sebati dengannya.Maklumlah sejak awal 90an aku dah terbiasa dengannya. Selalunya kakakku yang belikan.

Coslow dia sedikit 'berair' dan rasa biasa - biasa. Mashed potato pulak agak tawar. Ayamnya boleh di terima walaupun tak setanding KFC. Mungkin perlu cuba menu lain. Boleh di pertingkatkan lagi. Semua yang di sebut di atas adalah menurut anak tekak aku. Lain orang mungkin lain rasa lidahnya.






Post a Comment

1Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !