155 - Dari Bank ke Bank




Antara salah satu tugas atau skop kerja aku ialah mengadakan lawatan dari bank ke bank. Di mulai Public Bank.

Sebenarnya aku kena bank in cek untuk bayar company security, cleaner, landscaping, swimming dan yang sama waktu dengannya. Ni bank ke 2.

Biasanya aku kena key in maklumat dulu, kemudian buat payment voucher berdasarkan invoice dan tulis semua maklumat pada cheque. Biasanya aku siapkan sebelum 6 haribulan. Ni bank ke 3. Satu cek je. Drop dlm mesin.

Kena pastikan semua cek di sign dan maklumat ni akaun di tulis pada belakang cek. Kat bank ni paling banyak cek nak kena masuk mesin.

Semua bank ini sekitar SS 2 Petaling Jaya. Yg tak singgah bank Allience, Affin, BSN je.

Bank ke 6 ialah RHB Bank. Satu cek je pun nak bank in tetiba masa tekan no akaun tak betul pulak. So, minta bantuan talian hayat di offices. Rupanya aku salah tekan no akaun banknya.


Bank terakhir dan yang ke 7 ni terletak di Dawansara Uptown dekat The Sterling Mall. 1st time di sini sebab return deposit tenant ni. Akaun bank dia kat sini.

Nota Kaki : Minggu ni masaklah nak kena key in sewarage Indah Water pulak. Baru approved masa JMC meeting. Lepas ni kena prepare AGM pulak bulan March 2024. Semoga semuanya dipermudahkan dan berjalan lancar.

Post a Comment

1 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.